راهنما
برنامه ریز و مشاور مالی خانواده

مثبت اندیشی با ساده اندیشی فرق دارد.

1- مثبت اندیشی یعنی امیدوار بودن همراه تلاش فراوان

2- ساده اندیشی یعنی امیدوار بودن بدون انجام هیچ کاری

 

روانش شاد




تاریخ: برچسب:عنبران,
ارسال توسط محمد

 

چند سال قبل در جايي خواندم که از راکفلر پرسيدند اگر کل ثروت تو را از تو بگيرند دوباره مي تواني اين ثروت را احيا کني. جواب داد اگر همه دارايي مرا از من بگيرند و فقط 100 دلار به من بدهند و مرا در جنگلهاي آمازون تک و تنها رها کنند ظرف يک سال ثروت فعليم را دوباره بدست مي آورم.
تا مدتها در اين انديشه بودم که اين آدم روي چه حسابي اين حرف را زده است، مگر مي شود، آنهم يک قرن قبل. تصور کنيد يک آدم يک لا قبا را در عقب مانده ترين بخش جهان رها کنند و او بتواند از همان محيط درآمد هنگفتي در بياورد، آنهم ظرف يکسال. مگر مي شود.
اينها در چند سال در ذهنم چرخ مي خورد و جوابي براي آن پيدا نمي کردم تا اينکه چند روز قبل در جايي مطلبي خواندم که روي سنگ قبر راکفلر اين جملات حک شده است:
 
زودتر از ديگران مطلع شدم
زودتر از ديگران تصميم گرفتم    
وقتي تصميم گرفتم چشمم را بستم و عمل کردم
                                     
بله به جواب سئوالم رسيدم. فرقي نمي کند در کجا و در چه محيطي هستي. چشمهايت را خوب باز کن، بعد مي بيني آنقدر امکانات درآمدزا دور و برت ريخته که غرق تعجب مي شوي و از آن عجيب تر آنکه مي بيني کسي به آنها توجه نمي کند و خودت هم تا ديروز يکي از آنها بوده اي.

 




ارسال توسط محمد

 

خداوند جانوري خلق کرده به نام آفتاب پرست، اين جانور در استتار کامل هم خود را از حمله جانوران ديگر ايمن مي کند و هم خيلي راحت به شکار مي پردازد.
استتار يعني چي؟
يعني با محيط سازگار شدن با محيط همگام شدن
درسي که مي توان گرفت اين است که ما نيز مي بايست براي دوري از خطرات و صيد فرصتها با محيط همگام و سازگار شويم. اين سازگاري چيزي نيست جز درک روند آن. آفتاب پرست را ببنيد چه راحت تمام نقشه هاي پس زمينه اش را شبيه سازي مي کند. البته خداوند اين نيرو را در غريزه اين جانور حک کرده است. ما هم بايد با مطالعه بازار و درک روند آن، نقشه بازار را در ذهنمان حک کنيم و اين حک کردن منجر مي شود به درک کردن که نتيجه آن دوري از خطرات و صيد فرصتهاست.

 




ارسال توسط محمد

هدایت یک کسب‌وکار کوچک می‌تواند گیج‌کننده باشد. بسياري از صاحبان کسب‌وکار تنها به قدری موفق هستند که کسب‌وکارشان را به‌کل رها نکنند و ضرر ندهند. مسیر پیش روی کسب‌وکارهای کوچک مبهم و پرخطر است. آیا کسب‌وکارتان را باید به امید‌ آینده باز نگه دارید یا‌اینکه باید همین حالا از آن دست بکشید؟

ادامه در ادامه مطلب پيگيري نماييد




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد

سالها پيش که در دانشگاه تحصيل مي کردم و به ما رياضيات پيشرفته ياد مي دادند به يک نکته بسيار جالبي برخورد کردم که بد نيست برايتان بازگو کنم.

باقي داستان را در ادامه مطلب بخوانيد



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 286
بازدید کل : 36832
تعداد مطالب : 60
تعداد نظرات : 84
تعداد آنلاین : 1

free counters
این سایت را حمایت می کنم